attme logo
  • Våre tjenester
  • Prosjekter
  • Kontakt
Menu
  • Våre tjenester
  • Prosjekter
  • Kontakt
attme logo

ATTME KOMMUNIKASJONSBYRÅ

Vi bygger langsiktige og gode kundeforhold ved å gjøre det lille ekstra. Her er noen eksempler på prosjekter vi har levert.

Filter_type_jobb
Filter_type_jobb
Se flere kategorier
web-mockup-bramiljø-insta

bramiljø renhold

Markedsføring på digitale flater

web-ole2

Foreningen Eventyrfestningen

Markedsføring i sosiale medier

DSC_8314 copy2

Ekvatek

Navneprosess, ny logo og nettside – en gjennomført modernisering av kommunikasjonen

Golf-mockup-mac

Kongsvingers Golfklubb

Nettside for Kongsvingers Golfklubb.

Kartverket_Case_bilder_

Kartverket

Lekker, spenstig og universelt utformet årsrapport til Kartverket

Lifecare_Case-forside-1-web

Lifecare

En styrket og helhetlig visuell kommunikasjon i tråd med ambisjonene og utviklingen til Lifecare.

Kinoplakat_Helaften_web

Helaften med Odal Sparebank

Helaften med Odal Sparebank

OS-tommel

Odal Sparebank – Øvre Romerike

Tydeligere posisjon på Øvre Romerike

Prosjekt-Visit-Kongsvingerregionen3

Visit Kongsvingerregionen

Markedsføring som skaper reiselyst til regionen.

case-forside-stangeskovene_web

Stangeskovene

Strategiske valg for modernisering av logo og visuell profil.

Navimow_case1

Segway

Nettside, nettbutikk og synlighet for Segway Norge.

OS 002

Klokkertunet

Visuell lekenhet som treffer barn og voksne

Flere prosjekter
Loading...
bramiljø renhold

bramiljø renhold er en kvalitets- og kompetansedyktig bedrift som er bransjeledende når det gjelder service- og renholdstjenester i nærområdet.

 

Vår oppgave er å løfte frem profesjonelt utført renhold tilpasset kundes behov, og å vise bramiljø som attraktiv arbeidsplass der renholderne har en viktig plass i samfunnet.

 

Vi har utviklet en publiseringsplan for økt synlighet på digitale flater, vi produserer innhold og publiserer i sosiale medier i henhold til bramiljø sin strategiplan. Vi setter opp kampanjer rettet mot ulike deler av markedet, og vi leverer bramiljø sin nettside.

 

Vi har samarbeidet med bramiljø siden 2021.

Foreningen Eventyrfestningen

«Oberst Krebs og jakten på festningssverdet» er en utendørs familiemusikal som ble spilt for tredje gang på Kongsvinger Festning 29. juni- 6. juli 2023. Foreningen Eventyrfestningen sin visjon er å bli et fyrtårn innenfor kultur, miljø og turisme i Kongsvingerregionen.

 

Vår oppgave var å starte opp det strategiske kommunikasjonsarbeidet, rådgi og systematisere aktiviteten i sosiale medier. For Eventyrfestningen utviklet vi en markedsplan med tiltak rettet mot årets forestillinger. Det har vært jevn flyt av organisk publisering, understøttet av flere sett med kampanjer på flere sosiale medie plattformer.

 

Vi har bidratt med rådgivning rettet mot Eventyrfestningens kommende oppsetninger og aktiviteter gjennom 2023/2024.

Vi har samarbeidet med Foreningen Eventyrfestningen siden 2022.

 

Foto: Birgitta Lindén og Ole Bredesen- Vestby

Ekvatek

Ny generasjon på vei inn: Modernisering av navn og visuelt uttrykk

Fram til mai 2023 var de kjent som Eidskog og Kongsvinger Septik AS. Nå er navnet Ekvatek. 

 

Vann- og avløpsbransjen har endret seg mye siden de startet opp i 1989. Andre selskap kjøpes opp og blir mindre lokale. Mens Ekvatek satser og bygger målrettet på å være viktige i sin region. Suksessen ligger i å være selvstendige, familieeid, med folkene og kompetansen de er kjent for. Ekvatek jobber med rørinspeksjon, industrirengjøring, ultrahøytrykkspyling, rørfornying, tørr- og våtsuging og vi fjerner farlig avfall. 

 

For Ekvatek har vi bistått med rådgiving rundt navneprosessen og i samarbeid funnet det riktige navnet. Vi har designet logoen og laget det visuelle uttrykket, som blant annet er brukt på nettsiden, som vi også har levert. Fotografering er gjort i samarbeid med Martin Adsen.

Se mer på ekvatek.no

Kongsvingers Golfklubb

Vi har samarbeidet med Kongsvingers Golfklubb i flere år. I forkant av årets sesongåpning av den prisvinnende banen, ønsket golfklubben å modernisere sin nettside.

 

Det var viktig at golfbanen og dens 18 hull ble presentert informativt, og at nettsiden også ga tilstrekkelig informasjon om kurs, treninger, medlemskap og golfklubbens ulike tilbud.

 

Se nettsiden her: https://kongsvingergolf.no

Kartverket

For tredje året på rad har vi designet Kartverkets årsrapport. Årets rapport publiseres på nett og må tilfredsstille kravene som Tilsynet for universell utforming av ikt har satt. Det krever struktur og disiplin både i koding og i det visuelle uttrykket. Designet er inspirert av de digitale kartmodellene Kartverket produserer, i tillegg har vi laget et bilde i OpenAi for å illustrere nettopp bruk av kunstig intelligens.

 

Se hele rapporten her.

Lifecare

Lifecare utvikler små og implanterbare nanobiosensorer for korrekt og kontinuerlig monitorering av glukose og andre biomarkører.

 

Da Lifecare tok neste steg i utviklingen av sin unike teknologi, ønsket de også å få en strategisk riktig profil på hele kommunikasjonen, herunder det visuelle og logoen, samt nettsiden.

 

Logoen og det visuelle uttrykket tok utgangspunkt i teknologien som Lifecare har utviklet, som enkelt sagt baserer seg på utjevning av osmotisk trykk. Både farger og det visuelle uttrykket ellers gir uttrykk for å være et selskap innen teknologi og helse.

 

Helaften med Odal Sparebank

8. februar var det Helaften med banken. Odal Sparebank inviterte til en aften fylt med artister, gode råd og mye energi. Vi laget den helhetlige visuelle stilen for arrangementet, og vi bistod også med rådgivning og planlegging av arrangementet. I tillegg var vår egen Mari konferansier denne kvelden.

 

For første gang ble Odal Sparebanks Bærekraftpris utdelt, og vi leverte presentasjonsfilmene av de tre nominerte finalistene; Veflen Entreprenør, Skarstad Gartneri og Joker Brandval.

 

Kvelden ble en suksess med spennende samtaler om økonomi, og musikk fra Silya, Thea og Fredrik Amadeus. Gratulerer til banken med et vellykket arrangement.

 

Foto: Fotograf Mette Snare

 

Filmproduksjonen er utført i samarbeid med Andrea Støvreide.

Odal Sparebank - Øvre Romerike

Odal Sparebank har kontorer på Kløfta, Skarnes, Sand og Kongsvinger. Som lokalbank har Odal Sparebank alltid ment at det er viktig å ha et lokalt engasjement og har i mange år støttet lokale lag og foreninger på Øvre Romerike. 

 

For å ytterligere markere Odal Sparebank som lokalbank på Øvre Romerike, ble det laget en kampanje som kommuniserer lokale, positive opplevelser rundt merkevaren. 

  

Det ble utviklet tre kampanjer: Den første kampanjen handlet om bankens rolle i det å skape vekst og trivsel der folk bor. Den andre kampanjen handlet om nærheten og tilgjengeligheten til de ansatte i Odal Sparebank på Øvre Romerike. Bedriftsmarkedet er sentralt i bankens satsing, og den tredje kampanjen fokuserer på nettopp det. 

  

Vekst og trivsel skapes av folk – sammen med de tre lokale klubbene Borgen IL, Kløfta IL og Ullensakersvømmerne laget vi tre filmer, én for hver av klubbene. Det ble også laget en fellesfilm der alle er med, dette ble hovedfilmen i bankens kampanje. Filmene har gjort suksess på sosiale medier og vises på kino pluss i bankens lokaler. 

  

I tillegg til filmene laget vi også en kampanje der alle de ansatte i Odal Sparebank på Kløfta ble løftet fram på sosiale medier og på skjermene i Romerikssenteret. 

  

Kampanjen er bygget rundt konseptet “tommel opp for vekst og trivsel der du bor”. 

 

Rådgivning, idé og gjennomføring av kampanjene er utført av Attme. 

Filmproduksjonen er utført av Stang media. Bedriftsfilmen er produsert av Sparby media. 

Visit Kongsvingerregionen

Visit Kongsvingerregionen har hovedansvar for å realisere regionens destinasjonsstrategi i samarbeid med regionens kommuner og næringsliv.

 

Vår oppgave for Visit Kongsvingerregionen er å drive markedsføring som skaper reiselyst til regionen. Vi har utviklet en strategi for økt digital synlighet, vi administrerer sosiale medier og produserer innhold for å bygge kundens merkevare i tråd med satsningsområdene. Vi har satt opp fire målrettede kampanjer, og vi leverer en digital aktivitetskalender til nettsiden.

 

Vi har arbeidet med Visit Kongsvingerregionen over en lengre periode, men med økt intensitet i fjerde kvartal av 2022.

Stangeskovene

Stangeskovene er en tradisjonsrik og godt etablert merkevare, tett knyttet til skogen. De driver sin virksomhet innen skog, treindustri og byggevarehandel, og har åtte byggevarehus på Østlandet.

 

Industri- og handelsvirksomhetene, samt konsernet har ulike behov for å kommunisere i sine markeder og det var behov for selvstendige identiteter og navnestruktur.

 

Stangeskovene og konsernets virksomheter ha nå fått en tydeligere profil som bidrag til å kunne styrke posisjonen i tråd med strategiene.

 

Første trinn var å modernisere Stangeskovenes visuelle uttrykk og gjennomføre dette i alle butikker og i konsernsammenheng. Dette fullføres høsten 2022.

 

Neste trinn var å samle treindustri­­virksomhetene under ett symbol og justere noe i merkenavnene. Dette har gitt nye logoer til ESAS, Bjørnstad bruk og Hemnes tre som ble lansert høsten 2022.

 

Det er laget nettbaserte veiledere som beskriver farger, bruk av logo og profil.
I tillegg har vi designet årsrapportene for 2019, 2020 og 2021.

Segway

Segways automatiserte robotgressklipper, Navimow, ble lansert våren 2022 og ble en storselger.

 

Gressklipperne og tilleggsutstyr kan man kjøpe i nettbutikken vi utviklet.

 

Vi bistår Segway i arbeidet med markedsføring i sosiale medier og har i tillegg satt opp flere målrettede kampanjer.

 

Klokkertunet

Klokkertunet er en besøksgård der dyr møter snille mennesker

 

Klokkertunet har 25 år bak seg som populær besøksgård. I forbindelse med generasjonsskifte på gården, og et mål om å skape et helårstilbud for opplevelser og turisme, utviklet vi en kommunikasjonsstrategi som løser de kortsiktige oppgavene, men som er tilpasset planene framover.

 

Å ta turen til en besøksgård er et lavterskeltilbud. Mange andre aktører tilbyr lignende opplevelser for familier, skoleklasser, barnehager og institusjoner. For Klokkertunet er det viktig å skille seg ut med genuin interesse og kunnskap om dyr. I all kommunikasjon vi laget var fokuset «dyra først».

 

Klokkertunet er et sted man forbinder med barns positive opplevelser som setter varige spor. Farge- og bildebruken er derfor inspirert av en sommerdags varme og gode følelse. Det er nære bilder av mennesker og dyr, og det er snille farger.

 

Vi utviklet ny logo, ny nettside med unike illustrasjoner av dyrene og andre virkemidler som tegneblokker, t-skjorter, skilting og grafikk til sosiale medier. All tekst og språkbruk er gjennomarbeidet og skrevet med et glimt i øyet.

 

Foto: Martin Adsen

1 2 Next »
  • Attme kommunikasjonsbyrå
  • Telefon 99 26 62 81
  • kontakt@attme.no
  • Orgnr. 928 437 264
  • Adresse:
  • Brugata 10
  • 2212 Kongsvinger​

For support og teknisk hjelp

  • teknisk@attme.no

Facebook // LinkedIn // Instagram

Attme kommunikasjonsbyrå © 2023

Facebook // LinkedIn // Instagram

Attme kommunikasjonsbyrå © 2023

attme logo

// våre tjenester

// prosjekter

// kontakt

// kontakt -avventes

Attme kommunikasjonsbyrå
Orgnr. 928 437 264
Telefon 99 26 62 81
kontakt@attme.no

Facebook // LinkedIn // Instagram

Facebook Linkedin

Denne nettsiden benytter cookies for å gi deg den best mulige brukeropplevelsen.

Mmmm, ok

ikke greit

Denne nettsiden benytter cookies for å gi deg den best mulige brukeropplevelsen.
Mmmm, ok

ikke greit