attme logo
  • Våre tjenester
  • Prosjekter
  • Kontakt
Menu
  • Våre tjenester
  • Prosjekter
  • Kontakt
attme logo

ATTME KOMMUNIKASJONSBYRÅ

Vi bygger langsiktige og gode kundeforhold ved å gjøre det lille ekstra. Her er noen eksempler på prosjekter vi har levert.

Se flere kategorier
Helaften med Odal Sparebank

Helaften med Odal Sparebank

Helaften med Odal Sparebank

Odal Sparebank – Øvre Romerike

Odal Sparebank – Øvre Romerike

Tydeligere posisjon på Øvre Romerike

Lifecare

Lifecare

En styrket og helhetlig visuell kommunikasjon i tråd med ambisjonene og utviklingen til Lifecare.

Visit Kongsvingerregionen

Visit Kongsvingerregionen

Markedsføring som skaper reiselyst til regionen.

Stangeskovene

Stangeskovene

Strategiske valg for modernisering av logo og visuell profil.

Segway

Segway

Nettside, nettbutikk og synlighet for Segway Norge.

Klokkertunet

Klokkertunet

Visuell lekenhet som treffer barn og voksne

Hustadvika kommune

Hustadvika kommune

Nettside for opplevhustadvika.no, samt annonsering på Google.

Flere prosjekter
Loading...
Helaften med Odal Sparebank

8. februar var det Helaften med banken. Odal Sparebank inviterte til en aften fylt med artister, gode råd og mye energi. Vi laget den helhetlige visuelle stilen for arrangementet, og vi bistod også med rådgivning og planlegging av arrangementet. I tillegg var vår egen Mari konferansier denne kvelden.

 

For første gang ble Odal Sparebanks Bærekraftpris utdelt, og vi leverte presentasjonsfilmene av de tre nominerte finalistene; Veflen Entreprenør, Skarstad Gartneri og Joker Brandval.

 

Kvelden ble en suksess med spennende samtaler om økonomi, og musikk fra Silya, Thea og Fredrik Amadeus. Gratulerer til banken med et vellykket arrangement.

 

Foto: Fotograf Mette Snare

 

Filmproduksjonen er utført i samarbeid med Andrea Støvreide.

Odal Sparebank - Øvre Romerike

Odal Sparebank har kontorer på Kløfta, Skarnes, Sand og Kongsvinger. Som lokalbank har Odal Sparebank alltid ment at det er viktig å ha et lokalt engasjement og har i mange år støttet lokale lag og foreninger på Øvre Romerike. 

 

For å ytterligere markere Odal Sparebank som lokalbank på Øvre Romerike, ble det laget en kampanje som kommuniserer lokale, positive opplevelser rundt merkevaren. 

  

Det ble utviklet tre kampanjer: Den første kampanjen handlet om bankens rolle i det å skape vekst og trivsel der folk bor. Den andre kampanjen handlet om nærheten og tilgjengeligheten til de ansatte i Odal Sparebank på Øvre Romerike. Bedriftsmarkedet er sentralt i bankens satsing, og den tredje kampanjen fokuserer på nettopp det. 

  

Vekst og trivsel skapes av folk – sammen med de tre lokale klubbene Borgen IL, Kløfta IL og Ullensakersvømmerne laget vi tre filmer, én for hver av klubbene. Det ble også laget en fellesfilm der alle er med, dette ble hovedfilmen i bankens kampanje. Filmene har gjort suksess på sosiale medier og vises på kino pluss i bankens lokaler. 

  

I tillegg til filmene laget vi også en kampanje der alle de ansatte i Odal Sparebank på Kløfta ble løftet fram på sosiale medier og på skjermene i Romerikssenteret. 

  

Kampanjen er bygget rundt konseptet “tommel opp for vekst og trivsel der du bor”. 

 

Rådgivning, idé og gjennomføring av kampanjene er utført av Attme. 

Filmproduksjonen er utført av Stang media. Bedriftsfilmen er produsert av Sparby media. 

Lifecare

Lifecare utvikler små og implanterbare nanobiosensorer for korrekt og kontinuerlig monitorering av glukose og andre biomarkører.

 

Da Lifecare tok neste steg i utviklingen av sin unike teknologi, ønsket de også å få en strategisk riktig profil på hele kommunikasjonen, herunder det visuelle og logoen, samt nettsiden.

 

Logoen og det visuelle uttrykket tok utgangspunkt i teknologien som Lifecare har utviklet, som enkelt sagt baserer seg på utjevning av osmotisk trykk. Både farger og det visuelle uttrykket ellers gir uttrykk for å være et selskap innen teknologi og helse.

 

Visit Kongsvingerregionen

Visit Kongsvingerregionen har hovedansvar for å realisere regionens destinasjonsstrategi i samarbeid med regionens kommuner og næringsliv.

 

Vår oppgave for Visit Kongsvingerregionen er å drive markedsføring som skaper reiselyst til regionen. Vi har utviklet en strategi for økt digital synlighet, vi administrerer sosiale medier og produserer innhold for å bygge kundens merkevare i tråd med satsningsområdene. Vi har satt opp fire målrettede kampanjer, og vi leverer en digital aktivitetskalender til nettsiden.

 

Vi har arbeidet med Visit Kongsvingerregionen over en lengre periode, men med økt intensitet i fjerde kvartal av 2022.

Stangeskovene

Stangeskovene er en tradisjonsrik og godt etablert merkevare, tett knyttet til skogen. De driver sin virksomhet innen skog, treindustri og byggevarehandel, og har åtte byggevarehus på Østlandet.

 

Industri- og handelsvirksomhetene, samt konsernet har ulike behov for å kommunisere i sine markeder og det var behov for selvstendige identiteter og navnestruktur.

 

Stangeskovene og konsernets virksomheter ha nå fått en tydeligere profil som bidrag til å kunne styrke posisjonen i tråd med strategiene.

 

Første trinn var å modernisere Stangeskovenes visuelle uttrykk og gjennomføre dette i alle butikker og i konsernsammenheng. Dette fullføres høsten 2022.

 

Neste trinn var å samle treindustri­­virksomhetene under ett symbol og justere noe i merkenavnene. Dette har gitt nye logoer til ESAS, Bjørnstad bruk og Hemnes tre som ble lansert høsten 2022.

 

Det er laget nettbaserte veiledere som beskriver farger, bruk av logo og profil.
I tillegg har vi designet årsrapportene for 2019, 2020 og 2021.

Segway

Segways automatiserte robotgressklipper, Navimow, ble lansert våren 2022 og ble en storselger.

 

Gressklipperne og tilleggsutstyr kan man kjøpe i nettbutikken vi utviklet.

 

Vi bistår Segway i arbeidet med markedsføring i sosiale medier og har i tillegg satt opp flere målrettede kampanjer.

 

Klokkertunet

Klokkertunet er en besøksgård der dyr møter snille mennesker

 

Klokkertunet har 25 år bak seg som populær besøksgård. I forbindelse med generasjonsskifte på gården, og et mål om å skape et helårstilbud for opplevelser og turisme, utviklet vi en kommunikasjonsstrategi som løser de kortsiktige oppgavene, men som er tilpasset planene framover.

 

Å ta turen til en besøksgård er et lavterskeltilbud. Mange andre aktører tilbyr lignende opplevelser for familier, skoleklasser, barnehager og institusjoner. For Klokkertunet er det viktig å skille seg ut med genuin interesse og kunnskap om dyr. I all kommunikasjon vi laget var fokuset «dyra først».

 

Klokkertunet er et sted man forbinder med barns positive opplevelser som setter varige spor. Farge- og bildebruken er derfor inspirert av en sommerdags varme og gode følelse. Det er nære bilder av mennesker og dyr, og det er snille farger.

 

Vi utviklet ny logo, ny nettside med unike illustrasjoner av dyrene og andre virkemidler som tegneblokker, t-skjorter, skilting og grafikk til sosiale medier. All tekst og språkbruk er gjennomarbeidet og skrevet med et glimt i øyet.

 

Foto: Martin Adsen

Hustadvika kommune

Hustadvika kommune har fått en nettside som viser alle små og store opplevelser i kommunen. Her presenteres aktiviteter for beboere så vel som turister på en attraktiv og oversiktlig måte.

 

Vi har designet og levert teknisk løsning til nettsiden opplevhustadvika.no.

 

For synliggjøring av nettstedet har vi bistått med annonsering på Google.

Norsk Byggkeramikkforening

Norsk Byggkeramikkforening (NBKF) er en bransjeforening for produsenter og leverandører av bl.a. keramiske fliser, naturstein, lim- støpe- og fugemasser og våtromsprodukter.

 

Vi har formet og vedlikeholdt markedsstrategien i en årrekke. Målet er å vise NBKF som et fyrtårn i og på vegne av bransjen. Det er utviklet visuell identitet, logoer og nettsider som understøtter de ulike markedstiltak som er gjøres, spesielt på sosiale medier. Vi utvikler og rådgir fortløpende rundt markedskommunikasjonen.

CPG Norway

Nullifire er ett av flere produkter Tremco har i sin portefølje. I forbindelse med en kampanje spesielt målrettet mot profesjonelle malere ble det utarbeidet brosjyrer med tekster og bilder som framhever de helt spesielle egenskapene til Nullifire.

Visit Nordvest

Visit Nordvest er et reiselivsselskap med medlemsbedrifter fra 11 kommuner i Nordmøre og Romsdal. Selskapet arbeider for å øke ringvirkningene og lønnsomheten i reiselivsnæringen, og med nasjonal og internasjonal markedsføring av regionen som reisemål.

 

Oppdraget ble utført ved at vi besøkte medlemsbedrifter og produserte film og foto underveis. Samtidig publiserte vi innhold på tre ulike sosiale medieflater. I tillegg produserte vi en bilde- og videobank til bruk for profilering og markedsføring i etterkant av oppdraget.

Aktiv Eiendomsmegling

To av de større meglerkontorene i regionen, Aktiv og Eie ble høsten 2021 fusjonert til Aktiv Eiendomsmegling Kongsvinger.

Sammen med alle ansatte i de to meglerkontorene ble det meislet en strategi for kommunikasjonen med en tydelig plan for budskapene. Vi laget en rekke tiltak som sammen blir en helhetlig markedsføring, alt fra pressemelding, tekster på nettside, kronikk og en større kampanje i sosiale medier.

For å kommunisere effektivt med målgruppene ble det laget to konsepter:
Konsept 1 er en annonseserie der alle ansatte presenterer gode råd ved kjøp/salg av bolig. Annonsene ble designet i rød og tydelig Aktiv-profil.
Konsept 2 er den emosjonelle delen av kampanjen: Kjøp og salg av et hjem er ofte følelsesmessig sterkt. Vi ville formidle hva et hjem er gjennom barnas fortelling om sitt hjem. Det ble til 4 morsomme, vakre og «rett til hjertet»-filmer.

Kampanjene på Facebook og Instagram har gått høsten 21 og vinteren 21/22 + ny runde igjen høsten 22.

1 2 Next »
  • Attme kommunikasjonsbyrå
  • Postboks 44, 2241 Magnor
  • Telefon 99 26 62 81
  • kontakt@attme.no
  • Orgnr. 928 437 264

Kongsvingerkontoret

  • Haugekvartalet,
    Brugata 10,
    2212 Kongsvinger

Magnorkontoret

  • Magnor torg,
    Grensevegen 39,
    2240 Magnor

For support og teknisk hjelp

  • teknisk@attme.no

Facebook // LinkedIn // Instagram

Attme kommunikasjonsbyrå © 2022

Facebook // LinkedIn // Instagram

Attme kommunikasjonsbyrå © 2022
attme logo

// våre tjenester

// prosjekter

// kontakt

// kontakt -avventes

Attme kommunikasjonsbyrå
Orgnr. 928 437 264
Telefon 99 26 62 81
kontakt@attme.no

Facebook // LinkedIn // Instagram

Facebook Linkedin

Denne nettsiden benytter cookies for å gi deg den best mulige brukeropplevelsen.

Mmmm, ok

ikke greit

Denne nettsiden benytter cookies for å gi deg den best mulige brukeropplevelsen.
Mmmm, ok

ikke greit