Klokkertunet er en besøksgård der dyr møter snille mennesker
Klokkertunet har 25 år bak seg som populær besøksgård. I forbindelse med generasjonsskifte på gården, og et mål om å skape et helårstilbud for opplevelser og turisme, utviklet vi en kommunikasjonsstrategi som løser de kortsiktige oppgavene, men som er tilpasset planene framover.
Å ta turen til en besøksgård er et lavterskeltilbud. Mange andre aktører tilbyr lignende opplevelser for familier, skoleklasser, barnehager og institusjoner. For Klokkertunet er det viktig å skille seg ut med genuin interesse og kunnskap om dyr. I all kommunikasjon vi laget var fokuset «dyra først».
Klokkertunet er et sted man forbinder med barns positive opplevelser som setter varige spor. Farge- og bildebruken er derfor inspirert av en sommerdags varme og gode følelse. Det er nære bilder av mennesker og dyr, og det er snille farger.
Vi utviklet ny logo, ny nettside med unike illustrasjoner av dyrene og andre virkemidler som tegneblokker, t-skjorter, skilting og grafikk til sosiale medier. All tekst og språkbruk er gjennomarbeidet og skrevet med et glimt i øyet.
Foto: Martin Adsen
Denne nettsiden benytter cookies for å gi deg den best mulige brukeropplevelsen.